Καλέστε μας : +30 23310 27102

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Μείνετε ενημερωμένοι για θέματα ασφαλείας, νόμους και διατάξεις, προσφορές και για τα νέα μας προϊόντα!

ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΧΗ, Άρθρο του κ. Τσιφλίδη Σ. Χαράλαμπου – ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΧΗ,  Άρθρο του κ. Τσιφλίδη Σ. Χαράλαμπου – ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΧΗ – Άρθρο του κ. Τσιφλίδη Σ. Χαράλαμπου – ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ  ΓΙΑ  ΤΗΝ  ΜΑΧΗ

Ερώτηση  :  Τι  σημαίνει   Αυτοάμυνα για την μάχη ;  

Εξήγηση : Αυτοάμυνα σημαίνει  η ικανότητα μας , στο  να  μπορούμε  προληπτικά   να ελαχιστοποιήσουμε  μία  σωματική  ή  ψυχολογική βία,  ή  βλάβη  στον εαυτό μας ή σε κάποιο άλλο οικείο σε εμάς πρόσωπο κατά τη διάρκεια μιας προφορικής ή σωματικά επιθετικής συμπλοκής, χρησιμοποιώντας  οποιεσδήποτε  μεθόδους αυτοπροστασίας  ή  στο τέλος εφόσον δεν μπορούμε να αποφύγουμε την συμπλοκή να εφαρμόσουμε  μία  μορφή  αυτοάμυνας  ως  τέχνη του σώματος ύστερα από σκληρή εκπαίδευση,  όπου μπορούμε να ασκήσουμε  την  ελάχιστη  βία στον αντίπαλό  μας, στην αρχή λεκτική με έντονο ύφος και στην πορεία σωματική  αν δεν μπορούμε να πράξουμε αλλιώς. Η μάχη για την ζωή σου και την σωματική σου ακεραιότητα  έχει να κάνει  με  την  επιβίωση σε  ένα  επικίνδυνο  περιβάλλον.  Στο εξωτερικό περιβάλλον  δεν υπάρχουν  κανόνες,  δεν  υπάρχει κανένα  ρινγκ, κανένας κριτής ή διαιτητής που να ορίζει  την  έναρξη ή την  λήξη  του  αγώνα, είναι  ή  εσύ  ή  αυτός,  έξω δεν υπάρχουν κανόνες μάχης και δεν υπάρχει  κανένα  όριο  στις  επιτιθέμενες πράξεις και  οπωσδήποτε κανένα έπαθλο. Ένα  είναι  σίγουρο, με την ζωή μας δεν πρέπει να παίζουμε.                                                                                                                                           

Ερώτηση  :  Υπάρχει  στα  αλήθεια  νόμιμη  Αυτοάμυνα ;                                                                                                       

Εξήγηση : Η  αυτοάμυνα βάση  του  Ποινικού  Δίκαιου πρέπει να είναι νόμιμη, αλλιώς  θα  βρεθούμε  κατηγορούμενοι στα  δικαστήρια  για  να προσπαθούμε να αποδείξουμε ότι εμείς  είμαστε τα  θύματα  και  όχι  οι  θύτες.  Όσο και αν φαίνεται περίεργο, ο κακοποιός έχει και αυτός δικαιώματα, περίεργο  έ, καθόλου.  Το  θέμα  εδώ  είναι  το  τί  μπορείς  να  αποδείξεις.    Όπως  και  να  έχει  πρέπει  να  ακολουθούμε  τους  νόμους  του  κράτους.

Η Αυτοπροστασία  (self - protection)   και  η  Αυτοάμυνα (self  - defense ) είναι  θα  έλεγα  περίπου ταυτόσημα  πράγματα  .

Η αυτοάμυνα  (self  - defense )  και η αυτοπροστασία  (self - protection)  είναι  ένα τεράστιο πεδίο γνώσης  θα  έλεγα που αφορούν όλους μας, όπως  αποτελούν  και πεδίο  έρευνας για να μάθουμε τί είναι καλύτερο για εμάς. Όλα αυτά  προϋποθέτουν εκτός από τη θεωρητική κατάρτιση και πρακτική εκπαίδευση για να μπορέσει κάποιος  να μάθει μερικές βασικές τεχνικές, έτσι ώστε να  μπορέσει  να αποκτήσει αντίληψη και κυρίως  αντίδραση  θα  έλεγα σε συνθήκες εικονικής αλλά και  πραγματικής απειλής για την σωματική μας  ακεραιότητα  σε  μία  επικείμενη μάχη.  Για  μία πραγματικά πρακτική εκπαίδευση μπορείτε να γραφτείτε σε κάποιες από τις τόσες πολλές  σχολές αυτοάμυνας που υπάρχουν στη χώρα μας, έτσι ώστε να εξασκείστε σε καθημερινή βάση με  σκοπό  την βελτίωση  σας.  Η εξάσκηση σας πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι όσο μπορείτε πιο ρεαλιστική  σε  διάφορα  σενάρια  επίθεσης, γιατί μόνο με αυτά τα σενάρια θα μπορείτε να γνωρίζεται και να αρχίσετε να αντιλαμβάνεστε το τι πραγματικά  ισχύει  σε  μία  πραγματική  μάχη.

Ερώτηση  :  Πια  είναι  η  αρχή της αυτοάμυνας , και  τι  μας  διδάσκει  ;

Εξήγηση :  Η πρώτη αρχή της αυτοάμυνας,  έχει  να  κάνει  με  την ικανότητα μας και την  καθημερινή  σας  ενασχόληση  σε  ρεαλιστικές  τεχνικές  με  συνεχή  εκπαίδευση  και συντήρηση ως τρόπος ζωής,  έχει να κάνει με την τακτική που θα ακολουθήσεις, έτσι ώστε  να  μην χρειαστεί αν θα  βρεθείς  σε  μία   κατάσταση  όπου πρέπει να προστατεύσεις  τον  εαυτό  σου  ή  τον  συνάνθρωπό  σου  από μία πραγματική απειλή, να χάσεις την μάχη.

Η αυτοάμυνα  προϋποθέτει,  συγκέντρωση, πρόληψη, αντίληψη, εγρήγορση  και αποφυγή  μίας επίθεσης, ή  ακόμα  και  φυγή,  αν  και  εφ’ όσον όμως  προϋποθέτει η συγκεκριμένη περίπτωση  να υπάρχει η δυνατότητα  σας  για   φυγή.  Μία  μάχη  την  οποία  δεν  μπορούμε  να  αποφύγουμε,  είναι η τελευταία αλλά  και η χειρότερη επιλογή και προκύπτει  πάντα όταν  δεν υπάρχει η δυνατότητα επιλογής  της  φυγής, κρίνεται απαραίτητο και αναγκαίο πως πρέπει να προστατευθείτε, ή να προστατεύσετε  ένα αγαπημένο σας πρόσωπο, ή το σπίτι σας και την οικογένειά σας , ή τον επαγγελματικό σας χώρο, ή ακόμα και αν δεν υπάρχει περίπτωση να αποφύγετε αυτή τη μάχη, να είστε έτοιμοι για μάχη. Της περισσότερες φορές όμως  στο υποψήφιο θύμα δεν δίνεται η δυνατότητα  ή  ο χρόνος να κάνει την επιλογή του έτσι  ώστε  να  μπορέσει  να  σκεφτεί  πιο  ήρεμα στο  τί  προτίθεται  να  πράξει. 

Τώρα σε ότι αφορά μία  επικείμενη επίθεση, το  πότε  θα γίνει , το πού θα γίνει ή και το πώς θα προκύψει η ανάγκη αυτοάμυνας σχεδόν πάντα  είναι  στην  πρωτοβουλία  αυτού  που  έχει  την πρωτοβουλία  αυτή και προετοιμάζεται  για  κάτι  τέτοιο,  δηλαδή αυτός που απειλεί κάποιον  για να  του  επιτεθεί .  Κατά πάσα βεβαιότητα, θα δράσει σίγουρα  όταν  θα πιστέψει  πραγματικά ότι οι συνθήκες  τον  ευνοούν και έχει το  πλεονέκτημα  είναι με το μέρος του.  Αυτό  που  θα  ακολουθήσει, δηλαδή η σύγκρουση  μεταξύ  δύο  ατόμων  είναι  σχεδιασμένη  με  τέτοιο  τρόπο  ώστε   να μην είναι  δίκαιη  για  αυτόν  που  θα  δεχθεί  την  επίθεση.  Υπάρχουν  πολλοί  τρόποι  βίας, οι δύο  πιο βασικές κατηγορίες βίας είναι  : η κοινωνική  και  η εγκληματική  βία,  η κάθε μία από  αυτές έχει διαφορετικούς κανόνες  και διαφορετικούς  σκοπούς επίσης.

Ερώτηση  : Τι  μας  προσφέρει  η  αυτοάμυνα ;

Εξήγηση :  H αυτοάμυνα , συνήθως  μας  προσφέρει  αυτοπεποίθηση  και  προϋποθέτει  ισορροπία ανάμεσα σε  μία  πιθανή απειλή και στην απάντηση που  θα  αναγκαστούμε  να  δώσουμε, είτε λεκτική, είτε σωματική και καταλήγει στην  νομική  απάντηση ύστερα  όμως από  μία  συμπλοκή. Για παράδειγμα,  αν κάποιος μας πει,  μαλάκα,  δεν δικαιούμαστε να τον χτυπήσουμε  και πολύ σωστά θα έλεγα  ότι  θα  πράξουμε.  Αν όμως  μας δώσει ένα χαστούκι δεν δικαιούμαστε να τον πυροβολήσουμε, αλλά  να  απαντήσουμε με κάποιο παρόμοιο  τρόπο.  Αν πειράξει την κοπέλα μας και τον  γρονθοκοπήσουμε, ένα  είναι  σίγουρο, ότι  θα  τον στείλουμε στο νοσοκομείο, τότε  το δικαστήριο θα μας  επιβάλει κάποια  ποινή και θα  στείλει εμάς στη φυλακή λέγοντας  μας ότι  δεν  έχουμε  κανένα  δικαίωμα  στην  αυτοπροστασία μας, να καλούσαμε την αστυνομία γιατί αυτή είναι η αρμόδια να επιλύσει το θέμα αυτό, το  δικό  μας  όμως  ηθικό  κεφάλαιο το σκέφτηκε κανείς,  που  το  βάζει  το  δικαστήριο αυτό, το  βάζει  στο  περιθώριο  και  το  αποδεκατίζει  τελείως  . Εμείς  πως  θα  φανούμε  στα  μάτια  της  γυναίκας  μας  και  των  παιδιών  μας  αν  δεν  πράξουμε  τα  δέοντα, αν δεν  κάνουμε  έστω κατιτίς, ένα  είναι  σίγουρο, ότι  θα  φανούμε  δειλοί.  Το βασικό  όμως θέμα στις περισσότερες περιπτώσεις συμπλοκής, δεν είναι τόσο στο είδος της απάντησης που θα δώσουμε σε  μία  επικείμενη απειλή ( το σίγουρο είναι, ότι το δικαστήριο μπορεί να το ερμηνεύσει σε συνάρτηση με διάφορους ψυχολογικούς παράγοντες κ.λπ.) αλλά  το  βασικό  μας  θέμα  από  εκεί  και  ύστερα  είναι, στο να μπορέσουμε σε μία  δικαστική  διαμάχη , να αποδείξουμε πως δεν μπορούσαμε να κάνουμε αλλιώς και  κυρίως  δεν μπορούσαμε  σε  καμία  περίπτωση να φύγουμε  από το σημείο της  επίθεσης .   Εκεί ακριβώς  στηρίζονται  τα περισσότερα  δικαστήρια και με το δίκιο τους θα  έλεγα, γιατί  όλοι  οι  δικαστικοί  είναι  απλά  καχύποπτοι, δηλαδή  έχουν  πάντοτε  στο  πίσω  μέρος  του  κεφαλιού  τους  την  ανατροπή  της  υπόθεσης  από  πιθανά  ευρήματα, ή  πιθανούς  σημαντικούς  μάρτυρες.  Ένας από τους θεμέλιους λίθους της αυτοάμυνας είναι η επιλογή μίας πιθανής  αποχώρησης, όταν φυσικά δεν  υπάρχουν επιλογές και πλεονεκτήματα για εμάς  και  πρέπει πάντα να  είναι η επιλογή  μας  αυτή  ως  προτεραιότητα, όχι  ως  φαίνετε δηλαδή ως ένδειξη  δειλίας,  αλλά  επιλογών  και  προστασίας διαφόρων  καταστάσεων. Δυστυχώς πολλοί άνθρωποι όμως  μένουν στο σημείο της απειλής και επιλέγουν τη σύγκρουση για λόγους  περισσότερο  γοήτρου θα έλεγα,  κάτι που αποτελεί μία ανόητη επιλογή  βέβαια, αλλά  σαν  το  εγώ  μας  δεν  υπάρχει,  όλα  λοιπόν  είναι  θέμα  επιλογών  της  στιγμής, το θέμα είναι να  μην επιλέξουμε  την  χειρότερη.

Τώρα  αν κάποιος σας προκαλέσει  να   παίξετε ξύλο,  κοινώς  να  πλακωθείτε  και εσείς το δεχτείτε, τότε  αυτό  από  μόνο  του  νομικά  δεν πρόκειται για αυτοάμυνα αλλά για συναινετική συμπλοκή. Νομικά είστε εντελώς ακάλυπτοι απέναντι  στο  νόμο  σε οτιδήποτε συμβεί από  εκεί  και  ύστερα.  Η συναινετική συμπλοκή είναι κάτι που όλοι οι γνώστες των πραγμάτων και κυρίως οι  ενήλικοι  πρέπει ανεξαιρέτως  να αποφεύγουν κάτι  τέτοιο.

Η πρακτική μας εξάσκηση για την εφαρμογή της  αντίληψης μας , όπως  και  της  εγρήγορσης  μας σε ένα  μη ασφαλές  για εμάς περιβάλλον  αφορά τη διασφάλιση  κάποιων μέτρων που πρέπει να προσέξουμε  ιδιαίτερα  έχει να κάνει με την εκπαίδευση και μόνο με αυτή.  Όταν  προσπαθήσουν να παραβιάσουν τον χώρο μας, είτε είναι ο ατομικός προσωπικός μας χώρος, είτε ο οικογενειακός, είτε ο επαγγελματικός μας χώρος,  πρέπει αυτομάτως  να  τεθούμε  σε συναγερμό και να οδηγηθούμε  σε κάποιου είδους αντίδραση. 

Όταν περπατάμε κυρίως βραδινές ώρες σε ένα μέρος κάπως απόμερο και ήσυχο, π.χ. πεζοδρόμιο, εμπορικό, ή σε ένα δρόμο, αντιλαμβανόμαστε γύρω μας τον κόσμο και το περιβάλλον, από εμάς εξαρτάτε αν εισχωρήσει κάποιος στην  νοητή  περίμετρο  ασφαλείας  που έχω θέσει  για την ασφάλεια  μου, πρέπει να είμαι σε εγρήγορση στο κατά πόσο ο αντίπαλος μου είναι σε θέση να παραβιάσει τον χώρο ασφαλείας μου που είναι ένας νοητός κύκλος περίπου από ένα έως δύο μέτρα γύρω από εμένα ,  με αποτέλεσμα να μου επιτεθεί,  και  επίσης  όταν ο αντίπαλος μου είναι αποφασισμένος πάση θησεία να μου επιτεθεί  ακόμη  και  σε πιο πολυσύχναστους χώρους  και  όχι μόνο σε απομονωμένους χώρους όπου ως ένα σημείο δικαιολογείται η  επίθεση  σε  κρυφά σημεία, αλλά σε φανερά σημεία, η επίθεση  είναι  απρόβλεπτη  από  εμάς  που  δεν  υπολογίζουμε  να  γίνει  κάτι τέτοιο σε εμφανείς  χώρους, αλλά  δυστυχώς  υπάρχουν  παραβατικά  άτομα  που  αναλαμβάνουν επί  πληρωμή  να  διεκπεραιώσουν  τέτοιου  είδους  ενέργειες  οι  οποίες  της  περισσότερες  φορές  είναι  απρόβλεπτες σε  σχέση  με  την  εγρήγορση  και  αντίληψη  που  μας  διακρίνει, γιατί  όπως  είπαμε  παραπάνω, όταν  είμαστε σε  εξωτερικό  περιβάλλον  είμαστε  εκτεθειμένοι.

 Το μεγαλύτερο ποσοστό  περιστατικών βίας (κοινωνικής ή εγκληματικής) εκδηλώνεται τις περισσότερες φορές  μέσα σε μία  μικρή περίμετρο του ενός με δύο μέτρων , ξαφνικά και εντελώς απροειδοποίητα, ο  σκοπός  τους  είναι  να  σε  πιάσουν  στον  ύπνο  όπως  λένε.  Αν δεν μπορούμε να  αντιληφθούμε  για  να αποφύγουμε στην πορεία μία  τέτοια επίθεση, ένα  είναι σίγουρο, ότι  θα  μας  έχουν  καταφέρει ένα  ύπουλο χτύπημα  με  σκοπό να ζαλιστούμε και να συνεχίσει από εκεί και ύστερα το λιντσάρισμα γιατί δεν θα υπάρχει κάποια σχετική  άμυνα, αν όμως το αντιληφθούμε έγκαιρα, τότε πρέπει να αποφύγουμε το χτύπημα και να τραπούμε σε φυγή και μάλιστα σε πολυσύχναστους χώρους με πολλά άτομα, ή να  τρέξουμε γρήγορα και να φύγουμε αμέσως από το σημείο.

Σε κάθε περίπτωση άμυνας, το πρώτο πράγμα που θα κάνουμε εφόσον το αντιληφθούμε έγκαιρα, είναι να αποφύγουμε ένα πιθανό χτύπημα το οποίο με κάθε τρόπο έρχεται κατά πάνω μας, ένα δεύτερο βήμα εφόσον δεν προλαβαίνουμε να κάνουμε αποφυγή πίσω,  δεξιά ή και αριστερά ακόμη, είναι να σηκώσουμε τα χέρια μας με λυγισμένους ελαφρός τους αγκώνες, για να καλύψουμε τα τρωτά σημεία που είναι το κεφάλι, η καρωτίδα, η καρδιά, το στέρνο, τα πλευρά μας, τα νευρά μας, κτλ., με σκοπό να δημιουργήσουμε ένα τοίχος προστασίας και να δεχθούμε εφόσον δεν προλαβαίνουμε να αποφύγουμε το χτύπημα ή τα χτυπήματα  επάνω στα χέρια μας που είναι λιγότερο τρωτά, είναι ένα τοίχος προστασίας  θα έλεγα, κυρίως για άμυνα αρχικά, όπως και να αναθερμάνουμε το ηθικό μας για να μπορέσουμε και εμείς με την σειρά μας να αντεπιτεθούμε. Δημιουργούμε με λίγα λόγια με τα χέρια μας σηκωμένα ψηλά και με της διάφορες αποφυγές που κάνουμε  είδος  φράχτη γύρο από την απόσταση ασφαλείας μας με τον αντίπαλο , ανάμεσα σε εμάς  δηλαδή και το δυνητικά επικίνδυνο άτομο. Σε αυτό το σημείο το πρώτο πράγμα που κάνουμε  πριν τη  μάχη , θα μπορούσαμε να ενημερώσουμε λεκτικά τον επιτιθέμενο, ότι εμείς δεν έχουμε καμία διάθεση για φασαρίες και τσακωμούς, λέγοντας τον πάντοτε με ήρεμο τρόπο ότι δεν θέλω να τσακωθούμε,  θα ήθελα με κάποιο τρόπο  να τα βρούμε  χωρίς φασαρίες ,  λέμε δηλαδή κάτι για να κατευνάσουμε τα οξύθυμα πνεύματα εκείνη την  συγκεκριμένη  χρονική  στιγμή.  Παράλληλα όμως ποτέ δεν  χαλαρώνουμε  και σε καμία  περίπτωση  δεν κατεβάζουμε της άμυνες μας στον περιβάλλοντα  χώρο με τα χέρια μας να είναι πάντοτε έτοιμα  να μπλοκάρουν πάλι αν χρειαστεί  ένα ξαφνικό κτύπημα .   Αν  ο επιτιθέμενος σε εμάς, επιχειρήσει να  κατεβάσει τα χέρια  μας  με μόνο  σκοπό  του  να μας χτυπήσει,  ή  να  μας σπρώξει με κάποιο τρόπο, κάνουμε αποφυγή και  τον σπρώχνουμε  εμείς  προς  τα  πίσω ,  προειδοποιώντας τον ότι δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια να τον περιμένουμε να μας επιτεθεί, μπορούμε και εμείς να του επιτεθούμε,  φωνάζοντας  τον πλέον  να  μείνει  μακριά  μας,  εκεί παραπέρα,  να σταθεί  αρκετά μακριά  και  έξω από τον χώρο μας,  του  λέμε  πλέων να μην έρθει πιο κοντά  ή κάτι αντίστοιχο  σε  υψηλούς  τόνους  με ύφος σαν να τον διατάσσουμε και κυρίως  για  να ακούσουν  εσκεμμένα  και οι  θαμώνες  γύρω  μας  ότι δεν είμαστε εμείς  που θα  ξεκινήσουμε  τον  τσακωμό, δεν θέλουμε και δεν  επιδιώκουμε καμία σύγκρουση,  αλλά  αν  δεν  γίνεται  αλλιώς  θα  λάβουμε  τα  μέτρα  μας  και  αν  ξανάεπιχειρήσει να κατεβάσει της  άμυνες  μας  και  πλησιάσει  τον  χώρο  ασφαλείας μας,  τότε  θα  αναγκαστούμε  να χρησιμοποιήσουμε  προληπτικά  πάντα,  βία .    

Ερώτηση  : Πότε ένα άτομο ετοιμάζεται να επιτεθεί  ;

Εξήγηση :  Στον  τομέα  της  εκμάθησης  για  την  πρόληψη  της  ασφάλειας, υπάρχει  ένα  καίριο  κεφάλαιο που ονομάζεται  η  γλώσσα  του  σώματος, όπου  ορισμένα  σημεία  κλειδιά επάνω  στο  σώμα  μας και  κυρίως  υποσυνείδητα  χωρίς  να  το  θέλουμε  δηλαδή, μας  προδίδουν  γιατί  το  σώμα  μας  δεν  λέει  ποτέ  ψέματα  .  Όταν  καταφέρουμε και  φτάσουμε  σε  αυτό  το  επίπεδο  και  μετά, αντιλαμβανόμαστε  και  αντιμετωπίζουμε  εντελώς  διαφορετικά  έναν  συνομιλητή  μας  ή  έναν  επιτιθέμενο,  γιατί  από  τα  σημεία  κλειδιά  που  εμείς  από  εκεί  και  ύστερα  θα  διαβάζουμε  επάνω  στο  άτομο  που  παρακολουθούμε, θα  τον  προδίδει  το  σώμα  του  από  την  κινησιολογία  του  πλέων, για  της  προθέσεις  του, είναι  ένα  καίριο  και  σημαντικό  μάθημα  που θα μας κάνει  αν  το  διδαχθούμε,  να  αναθεωρήσουμε  πολλά  πράγματα γύρο  από  τα  άτομα  που  μας  περιβάλουν  .  Ένα άτομο που ετοιμάζεται να μας επιτεθεί πρώτα φραστικά  -  ως  ήπια  αντίμετρα  και ύστερα  σωματικά , σκληρά  αντίμετρα,  προσπαθεί να περάσει δηλαδή από τη λεκτική βία που είναι τα ήπια αντίμετρα, στη φυσική βία που είναι τα σκληρά αντίμετρα , η επαφή σώμα με σώμα που λένε κοινώς το ξύλο, προληπτικά παρατηρούμε και συμβαίνει  πολύ συχνά  να  δείχνει  ο επιτιθέμενος  την  πρόθεσή  του   χωρίς να το θέλει βέβαια, τον προδίδουν  κάποια  σημάδια  της  γλώσσας  του σώματος.                    

Τα σημεία  κλειδιά στο  σώμα  μας  προμηνύουν  ότι  θα  ακολουθήσουν κάποιες  εξελίξεις και χωρίς  να  το  θέλουμε  της  περισσότερες  φορές  προδίδουν  το  άτομο, ή  τα  άτομα  που  ετοιμάζονται  να  πράξουν  παραβατικά.  Τώρα αν και εφόσον εμείς γνωρίζουμε την γλώσσα του σώματος και  ξέρουμε να  διαβάσουμε αυτά  τα  σημεία  κλειδιά,  μας  προειδοποιούν  για  την  πρόθεσή του  κάθε  επιτιθέμενου  εναντίων  μας, Πχ., οι  διάφοροι μορφασμοί που  κάνει  κάποιος κουνώντας χωρίς να είναι απαραίτητο και  συνεχώς  ενώ  το σώμα του είναι στάσιμο, τα χέρια του, το κεφάλι του , μορφασμούς με το πρόσωπό του , της παλάμες του, τα μαλλιά του, ξύνετε συνεχώς , παίζει τον αντίχειρα του χεριού του, την εφίδρωση που έχει από το άγχος που τον διακρίνει,  μπορεί να  κοκκινίσει  το  πρόσωπο  του από την υψηλή  πίεση  και  ένταση  που  έχει  ένα  τέτοιο  άτομο, η βαριά ανάσα από την υπερένταση, η δυσκολία στην ομιλία του,  που  περιορίζεται σε ελάχιστες  και κοφτές  λέξεις, το  συνεχόμενο  ανοιγοκλείσιμο του στόματος, το  σφίξιμο  των  γροθιών  του  και  πολλά  άλλα  ,  όλα αυτά αποδεικνύουν  περίτρανα  σε ένα  έμπειρο άτομο που γνωρίζει να διαβάζει αυτά τα τόσο σημαντικά σημεία κλειδιά  ότι  κάποιος  από  αυτούς  που  έχουν  μερικά  από  τα  παραπάνω  χαρακτηριστικά  είναι  έτοιμος  ή  προετοιμάζει  τον  εαυτό  του  ψυχολογικά  και  σωματικά,  να  πράξει  παραβατικά  και  επειδή  δεν  είναι  τόσο  σίγουρος  για  τον  εαυτό  του, έχει  όλη  αυτή  την  υπερένταση  που  τον  προδίδει  κυρίως  σε άτομα  ειδικά  εκπαιδευμένα  που  ξέρουν  να  διακρίνουν  ύποπτες  συμπεριφορές,   δείχνουν  ότι  η  αδρεναλίνη  τους  είναι  στα  ύψη  με  αποτέλεσμα να  έχει  υποχωρήσει  ακόμη  και  η  νοητική  του  λειτουργία   από  την υπερένταση  και  το  άγχος.   Επίσης, πολλά  παραβατικά  άτομα  και  κυρίως  από  δύο  και  περισσότερα  άτομα  ενστικτωδώς ξεκινούν  να ασκούν σωματική  βία  και  σταδιακά  να  ανεβάζουν την  ένταση  της  βίας,  από ένα  απλό σπρώξιμο, έως και  ένα χτύπημα.  

Οι  κακοποιοί  οι  οποίοι  ως  επαγγελματίες  κακοποιοί   ζουν  αποκλειστικά  από  την  παραβατικότητα   της  βίας  βγάζοντας  συνήθως  το  εύκολο  χρήμα,   είναι   κυρίως  άτομα  τα  οποία  έχουν  αρκετή  πείρα στις μάχες του δρόμου  και  ξέρουν  λόγο  εμπειρίας   τους  να  κρύβουν καλύτερα την έκρηξη της αδρεναλίνης  τους   και  αυτοί  όμως  είναι  άτομα  τα  οποία  επίσης  προδίδουν  της  διαθέσεις  τους  τα  σημεία  κλειδιά  της  γλώσσας  του  σώματος,  εν αγνοία τους  βέβαια,  το  υποσυνείδητο  του  σώματος   όμως  προδίδει  τα  πάντα  επάνω  μας  και  πάντοτε  χωρίς  εμείς  να  το  θέλουμε.  Πολλές  φορές   έχει  παρατηρηθεί ότι  πριν  προηγηθεί ένα  χτύπημα,  τα  επιτιθέμενα  άτομα  κάνουν  δήθεν  σπασμωδικές  κινήσεις, άσχετες  με  το  χώρο  και  την  χρονική  στιγμή  και  αυτό  θα  μπορούσαμε  να  πούμε  ότι  προμηνύει  κάποια  πιθανή  ενέργεια, είναι  κυρίως ήσυχες  και  αθώες  κινήσεις , π.χ. ,  σχεδόν πάντα κοιτούν γύρω τους επίμονα,  στρώνουν συνεχώς   τα μαλλιά τους,   τρίβουν  συχνά  τη μύτη τους  και  όλα  αυτά  κοιτώντας  γύρω  τους,  κυρίως  για να δουν αν υπάρχουν μάρτυρες  πριν δράσουν  παραβατικά .

Ερώτηση  :  Όταν  δεν  υπάρχει  τρόπος  διαφυγής , τί  κάνουμε ;

Εξήγηση : Υπάρχουν περιπτώσεις  που  δεχόμαστε  πολύ  σοβαρή απειλή και δεν υπάρχει καμία  υπαναχώρηση και  σχεδόν  καμία  δυνατότητα διαφυγής  και  αντιλαμβανόμαστε  ότι  δεν  μπορούμε  να  αποφύγουμε  πλέων  την  βία, τότε  η  καλύτερη  επιλογή που έχουμε  είναι να  δράσουμε πρωταρχικά  και να  χτυπήσουμε αμυνόμενοι  πρώτοι εμείς, γιατί δεν μπορούμε να πράξουμε αλλιώς, πρόκειται για μία εν ψυχρό επίθεση.  Σε συνθήκες αυτοάμυνας  και στην  πλειονότητα των συγκρούσεων, έχει αποδειχθεί  περίτρανα   ότι  της  περισσότερες φορές  λήγει  ένα  συμβάν  υπέρ εκείνου που έκανε την πρώτη κίνηση.   Δυστυχώς ή ευτυχώς , η επιτυχία  μίας  μάχης στον  τομέα της  αυτοάμυνας  πολύ συχνά κρίνεται από την πρωτοβουλία  για το στοιχείο του αιφνιδιασμού.  Πάντοτε   το  πρώτο χτύπημα που θα δεχθεί κάποιος  σε  μία  επίθεση , πολύ συχνά  δημιουργεί  ψυχολογικό θέμα  για ένα μέσο απλό άνθρωπο,  όχι  όμως  για  ένα  άτομο  που  έχει  μάθει  να  δίνει  μάχες, του  είναι  κάτι  συνήθης  αυτό το κώλυμα  οι  μαχητές το έχουν ξεπεράσει προ πολλού.

Όταν ξεκινήσει  η   επικείμενη  μάχη και  υπάρχει  υπαρκτός  κίνδυνος  για  τη  ζωή  μας,  τότε  θα  πρότεινα  ότι  δεν πρέπει  σε  καμία  περίπτωση  να σταματήσουμε την  αντεπίθεση  ή  την  επίθεση γιατί  πρόκειται  για  την  ίδια  μας  την  ζωή  πλέων και  θα  σταματήσουμε  μονάχα  όταν η πραγματική απειλή έχει εξουδετερωθεί  τελείως,  δηλαδή  να  μην μπορεί  να μας απειλήσει πλέων  κάποιος  ή  κάποιοι, γιατί  αναίσθητος  ή  ανίκανος  πλέων για  να μας επιτεθεί  ξανά  επειδή έχει υποστεί κάποια  σοβαρή  βλάβη.  Δεν μπορούμε  να  βρούμε  όσο  και  αν  ψάχνουμε  καλύτερο  τρόπο  εξουδετέρωσης  του  αντιπάλου,  γιατί  πολύ  απλά  δεν υπάρχει άλλος τρόπος.

Ερώτηση  :  Υπάρχουν κανόνες στην αυτοάμυνα  ;

Εξήγηση : Σε ότι αφορά το βρώμικο ξύλο, όπως το ονομάζουνε  στον δρόμο  όσο πιο βρώμικα  και  ύπουλα  πολλές  φορές, ακόμα και βάρβαρα με τον τρόπο που μάχεσαι , τόσο  πιο  πολλές  είναι  οι πιθανότητες σου  στον  να  βγεις  ζωντανός  από  μία  δύσκολη  συμπλοκή. Κοιτάς  πάντα  να  χτυπήσεις  σε  διάφορα  σημεία  κλειδιά,  έτσι  ώστε  να  λήξεις  γρήγορα και άδοξα  για  τον  αντίπαλο την μάχη  που  μένετε, χτυπάς  με  τα  χέρια  και τα πόδια  για παράδειγμα στα  γεννητικά όργανα ,  στην  καρωτίδα, στα μάτια,  δίνεις  κεφαλιές  και αγκωνιές,  κάνεις  με  λίγα  λόγια ότι χρειαστεί  για να  το  τελειώσεις, έτσι  ώστε  να  γυρίσεις το βράδυ σπίτι σου  σώος και  με  της  λιγότερες  βλάβες  από  τον  αντίπαλό  σου. Όταν  κλωτσήσεις ένα  πεσμένο αντίπαλό σου για  να  τον  αναισθητοποιήσεις  τελείως   γιατί  θεωρείς  επειδή  γνωρίζεις, πως αν αυτός σηκωθεί, πάλι θα  προσπαθήσει  με  κάθε  τρόπο  να σε βλάψει, τότε είναι θεωρείται δεδομένο  να  το  πράξεις γιατί είναι  μέσα στα πλαίσια  του  πως  αντιλαμβάνεσαι  τα  πράγματα  εκείνη  ακριβώς  την  στιγμή. Για να μπορέσεις  να  ακινητοποιήσεις  ένα  άτομο σε  μία  επικείμενη μάχη,  χρειάζεται  πολλή εξάσκηση  σε  ειδικές  τεχνικές  ακινητοποίησης και μακροχρόνια  εκπαίδευση σε  διάφορες  τεχνικές  τις οποίες  της  γνωρίζουν περισσότερο  επαγγελματίες  του  χώρου  της  ασφάλειας.

Οι  Αστυνομικοί για παράδειγμα, ως  σώματα ασφαλείας  και  επιβολής  της  τάξης, επειδή λειτουργούν σχεδόν  πάντα  σε ομάδες που δρουν συντονισμένα, ο σκοπός τους είναι να περαστούν χειροπέδες  σε  ένα  η  πολλούς   δράστες , δηλαδή  πρέπει, επιβάλετε  να  καταφέρουν να τους  συλλάβουν, γι’ αυτό το λόγο  πρέπει να γνωρίζουν οπωσδήποτε  τεχνικές ακινητοποίησης,  διαφορετικά αν δεν  είναι  γνώστες,  θα  γδαρθούν  και  θα  γρονθοκοπηθούν  και οι  ίδιοι  με  αποτέλεσμα  να  ξεφύγει  ο  αντίπαλος  , ίσως  να  γίνουν  και  ρεζίλη  στα  μάτια  του  κόσμου  που  τους  περιβάλει και να αρχίσουν  να  αναρωτιούνται  αν  κάνουν  για  αυτή  την  δουλειά,  ή  αν  πρέπει  να  αρχίσουν  εκπαίδευση.   Ένας  μέσος  άνθρωπος   χωρίς  την  στοιχειώδη εκπαίδευση είναι  σχεδόν   αδύνατο  έως  ακατόρθωτο  θα  έλεγα  στο  να  μπορέσει  να ακινητοποιήσει κάποιον, εκτός κι αν τον  σημαδεύει  με  κάποιο  όπλο  ο  συνάδελφος  του  αστυνομικός  και  συνετιστεί  από  φόβο  ο  δράστης. Είναι  πολύ  δύσκολο    να  ακινητοποιήσεις  κάποιο  άτομο,  ακόμα  και δύο, τρεις  ή  περισσότεροι  άνθρωποι  να  υπάρχουν,  αν  δεν  γνωρίζουν  σημεία  ελέγχου  ακινητοποίησης,  δεν  θα  μπορέσουν  να κρατήσουν υπό τον έλεγχο τους  ένα  αρκετά  δυνατό  άτομο, ή  ένα  άτομο  που βρίσκεται υπό την επήρεια  ουσιών. Μπορείτε  λοιπόν  να  αναρωτηθείτε στο  τί  είσαστε  έτοιμοι  να  πράξετε και  το  τί  όχι  και  τόσο  . Ο Θεός  αγαπάει  τους  προετοιμασμένους, γι’ αυτό  τον  λόγο  πρέπει  να  συντηρήστε  σε  ένα  καλό  επίπεδο  δράσης  για  να έχετε αντίδραση  και μην  διανοηθείτε  να αποπειραθείτε να ακινητοποιήσετε κάποιον αν δεν  γνωρίζεται πως  να  το  πράξετε,  διαφορετικά   θα  χρειαστείτε  σημαντική  βοήθεια από  τους  συναδέλφους  σας. 

ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ 

ΤΙ  ΣΗΜΑΙΝΕΙ , ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ  ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ

Το τι σημαίνει, όπως και το τί αποτελεί νόμιμη αυτοάμυνα δεν είναι κάτι το τόσο απλό ως μία έννοια σύμφωνα πάντοτε με αυτό που πιστεύει ο απλός πολίτης , ούτε είναι κατανοητό εύκολα ως ερμηνεία σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο και αυτό που ορίζει. Είναι επίσης σημαντικό και είναι γεγονός το πόσοι άνθρωποι αγνοούν τον νόμο περί της νόμιμης αυτοάμυνας .

Σας  παραθέτω εν συντομία  την νομοθεσία περί αυτοάμυνας παρακάτω :

Σύμφωνα με τον ποινικό κώδικα (τα άρθρα 22, 23, 24, 25 και 32) ορίζεται πως:

Α. Δεν είναι άδικη η πράξη που τελείται σε περίπτωση άμυνας.

(Η άμυνα αποτελεί λόγο άρσης του άδικου χαρακτήρα μιας πράξης. Ο αμυνόμενος έχει το δικαίωμα να προασπίσει τα δικά του έννομα αγαθά προσβάλλοντας τα έννομα αγαθά του επιτιθέμενου.)

Β. Ο νομικός ορισμός της άμυνας είναι ο εξής : Άμυνα είναι η αναγκαία προσβολή του επιτιθέμενου, στην οποία προβαίνει κάποιος για να υπερασπισθεί τον εαυτό του ή  κάποιο άλλο άτομο ή άτομα , από άδικη και παρούσα επίθεση που στρέφεται εναντίον τους.

ΑΜΥΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΝΣΤΙΚΤΩΔΩΣ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΘΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΔΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟ ΕΝΑ Η ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΤΟΜΑ. 

Λέξεις κλειδιά : Αναγκαία, Άλλον, Παρούσα.

Αναγκαία – Σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει επικινδυνότητα και απειλή βλάβης και να είναι ο μοναδικός τρόπος για να αντικρουστεί μία απειλή τη δεδομένη στιγμή ώστε να στοιχειοθετηθεί η νόμιμη αυτοάμυνα.

Άλλον  – Είναι νόμιμη η άμυνα προς χάριν τρίτου, όταν περιλαμβάνει όσα ισχύουν και για την προσωπική άμυνα.

Παρούσα – Συμβαίνει την ΙΔΙΑ στιγμή, αλλιώς δεν πρόκειται για νόμιμη αυτοάμυνα όταν συμβαίνει πολύ αργότερα, αλλά πρόκειται για εκδίκηση.

Γ. Το αναγκαίο μέτρο της άμυνας κρίνεται από το βαθμό επικινδυνότητας της επίθεσης, από το είδος της βλάβης που απειλούσε, από τον τρόπο και την ένταση της επίθεσης και από τις λοιπές περιστάσεις.

Εδώ σχετίζονται και δύο επιπλέον αρχές στην πράξη άμυνας.

Αναλογικότητα – Το οποιοδήποτε μέσο άμυνας θα πρέπει να είναι στο μέγιστο σημείο της ανάλογη με το μέσο που χρησιμοποιεί ο επιτιθέμενος. θα πρέπει να είναι το πολύ ανάλογη με την χρήση της επίθεσης και του κινδύνου που αυτή φέρει.

Αναγκαιότητα – Η φυσική πράξη άμυνας εναντίον του επιτιθέμενου πρέπει να είναι με απόλυτο μέτρο, και μόνο αφού δεν έχει αποδώσει η παθητική άμυνα (π.χ. αποφυγή, απόδραση ή και προσπάθεια αποκλιμάκωσης) και εφόσον έχουν εξαντληθεί όλα τα περιθώρια.

Νόμιμη αυτοάμυνα – Σχετικά άρθρα του κώδικα

Άρθρο 23 – Η Υπέρβαση της άμυνας

Όποιος υπερβαίνει τα όρια της άμυνας τιμωρείται, αν η υπέρβαση έγινε με πρόθεση, με ποινή ελαττωμένη (άρθρο 83), και αν έγινε από αμέλεια, σύμφωνα με τις διατάξεις τις σχετικές με αυτήν. Μένει ατιμώρητος και δεν του καταλογίζεται η υπέρβαση, αν ενέργησε με αυτόν τον τρόπο εξαιτίας του φόβου ή της ταραχής που του προκάλεσε η επίθεση.

(Εδώ εκλογικεύεται και δικαιολογείται η πραγματικότητα σε ότι αφορά το νομικό πλαίσιο της αυτοάμυνας αποδεχόμενος ο νόμος ότι η αντίδραση με αμυντική πράξη, είναι πολύ πιθανό να υπερβεί τα όρια που θέτει, λόγο ψυχολογικής φόρτισης που προκαλεί μια επίθεση. Προσοχή! Πρέπει το δικαστήριο να πειστεί για τα συναισθήματα του φόβου και της ταραχής. Εάν αποδειχθεί αυτό ο αμυνόμενος φέρει μειωμένη ποινική ευθύνη για τα επιπλέον χτυπήματα.)

Άρθρο 24 – Η υπαίτια κατάσταση άμυνας

Δεν απαλλάσσεται από την ποινή που ορίζει ο νόμος όποιος με πρόθεση προκάλεσε την επίθεση άλλου για να διαπράξει εναντίον του αξιόποινη πράξη με το πρόσχημα της άμυνας.

(Αν ο αμυνόμενος προκαλέσει μια επίθεση με δική του ανάρμοστη συμπεριφορά, δεν θεωρείται άμυνα η απόκρουση μιας επίθεσης, αλλά δόλια άδικη επίθεση.)

Άρθρο 25 – Κατάσταση ανάγκης που αποκλείει το άδικο

Α. Δεν είναι άδικη η πράξη που τελεί κάποιος, για να αποτρέψει παρόντα και αναπότρεπτο με άλλα μέσα κίνδυνο, ο οποίος απειλεί το πρόσωπο ή την περιουσία του ίδιου ή κάποιου άλλου χωρίς δική του υπαιτιότητα, αν η βλάβη που προκλήθηκε, στον άλλο είναι σημαντικά κατώτερη κατά το είδος και τη σπουδαιότητα από τη βλάβη που Απειλήθηκε.

Β. Η προηγούμενη διάταξη δεν εφαρμόζεται σε όποιον έχει καθήκον να εκτεθεί στον απειλούμενο κίνδυνο.

Γ. Η διάταξη του άρθρου 23 έχει ανάλογη εφαρμογή και στην περίπτωση αυτού του άρθρου.

Άρθρο 32 – Κατάσταση ανάγκης που αποκλείει τον καταλογισμό

Α. Δεν καταλογίζεται στο δράστη η πράξη που τελεί για να αποτρέψει παρόντα και αναπότρεπτο με άλλα μέσα κίνδυνο ο οποίος απειλεί χωρίς δική του υπαιτιότητα το πρόσωπο ή την περιουσία του ίδιου ή συγγενούς του, ανιόντος ή κατιόντος ή αδελφού ή συζύγου του αν η βλάβη που προκλήθηκε στον άλλον από την πράξη είναι κατά το είδος και τη σπουδαιότητα ανάλογη με τη βλάβη που Απειλήθηκε.

Β. Οι διατάξεις των παραγράφων Β. και Γ. του άρθρου 25 εφαρμόζονται και εδώ.

Συμπεράσματα

Επειδή ένας αμυνόμενος αδυνατεί να σκέφτεται το νομικό πλαίσιο σε μια συμπλοκή, ο νόμος δικαιολογεί πράξεις που υπό άλλες συνθήκες είναι παράνομες επειδή βρίσκεται σε Αυτοάμυνα. Όμως, δεν αρκεί να λέει ή να νομίζει ότι έχει το δίκαιο, αλλά να μπορεί να το αποδείξει.

Αν η χρήση άμυνας, προκαλέσει τραυματισμό ή και θάνατο του επιτιθέμενου, ακολουθεί η δικαστική οδό με αυτεπάγγελτη δίωξη ή με μήνυση, όπου σχηματίζεται δικογραφία και πιθανότατα ασκούνται ποινικές διώξεις. Ο αμυνόμενος στην καλή περίπτωση (αν αποδειχτεί η αναγκαιότητα) απαλλάσσεται και, στην κακή, απαλλάσσεται όταν η υπόθεση φτάσει στο ακροατήριο.

Στη πραγματικότητα, τα γενικότερα νομικά «μπερδέματα» (ή ξεμπερδέματα;) κατόπιν την εκάστοτε πράξη βίας είναι πάντα δαπανηρά, μακρόχρονα και ψυχοφθόρα. Η συμβουλή μας είναι «Ου μπλέξεις!» και δώσετε έμφαση στις ανθρώπινες δεξιότητες βρίσκοντας την κατάλληλη εκπαίδευση αυτοάμυνας.

Όλοι λίγο-πολύ γνωρίζουμε ότι αν ένα έγκλημα (π.χ. φόνος) τελεστεί σε κατάσταση άμυνας, ο δράστης δεν τιμωρείται. Ο Ποινικός Κώδικας ορίζει ρητά άλλωστε ότι «δεν είναι άδικη η πράξη που τελείται σε περίπτωση άμυνας». Η ρύθμιση αυτή είναι αυτονόητη συνέπεια της αίσθησης αυτοσυντήρησης και της ανάγκης του καθενός να προστατεύσει τον εαυτό του ή και τρίτους από επιθέσεις.

Ο νομικός ορισμός της άμυνας είναι ο εξής : Άμυνα είναι η αναγκαία προσβολή του επιτιθέμενου, στην οποία προβαίνει κάποιος, για να υπερασπισθεί τον εαυτό του ή άλλον από άδικη και παρούσα επίθεση που στρέφεται εναντίον τους.

Από τον ορισμό αυτό προκύπτουν επιγραμματικά κάποιες βασικές αρχές, που ισχύουν στη νόμιμη άμυνα, προκειμένου αυτή να μην τιμωρηθεί :

Καταρχάς θα πρέπει η εναντίον μας επίθεση να είναι άδικη και παράνομη, έτσι π.χ. κάποιος που πυροβολεί το δικαστικό κλητήρα, που έρχεται να του κατασχέσει πράγματα, δεν είναι σε άμυνα, διότι ο κλητήρας λειτουργεί στα πλαίσια του Νόμου και κατόπιν εντολής.

Έπειτα θα πρέπει άμυνα και επίθεση να ταυτίζονται χρονικά ή τουλάχιστον να είναι πολύ κοντά, έτσι π.χ. αν κάποιος μας πυροβολήσει και φύγει, δε νοείται να τον βρούμε μετά από μία εβδομάδα στο καφενείο και να τον πυροβολήσουμε εξ επαφής, ενώ αν π.χ ο δράστης κυνηγάει το θύμα επί ώρες, η άμυνα είναι δυνατή, για όσο χρόνο υφίσταται αυτή η κατάσταση, διότι εδώ η επίθεση έχει διάρκεια. Επίσης αν το θύμα π.χ. καταφέρει να αφοπλίσει τον επίδοξο δράστη, η επίθεση λογικά έχει τελειώσει, οπότε αν στη συνέχεια τον σκοτώσει, θα έχει πρόβλημα.

Τρίτον και βασικότερο, η άμυνα οφείλει να είναι η αναγκαία, όπως λέει ο Νόμος και εδώ είναι ένα λεπτό σημείο, που μπορεί και δημιουργεί στην πράξη προβλήματα στον αμυνόμενο, διότι αν έχουμε υπέρβαση του αναγκαίου ορίου και μέτρου, η πράξη άμυνας μπορεί να κριθεί ως άδικη και να τιμωρηθεί ! Έτσι π.χ. αν μας επιτεθεί κάποιος με ύβρεις, η άμυνα με πυροβολισμό προφανώς υπερβαίνει το μέτρο και θα τιμωρηθούμε για ανθρωποκτονία με πρόθεση (ίσως με ελαφρυντικό). Τα όρια βέβαια δεν είναι πάντα τόσο ευδιάκριτα, αλλά συχνά πολύ λεπτά, για αυτό ο Νόμος αναφέρει ορισμένα κριτήρια, με βάση τα οποία θα κριθεί το αναγκαίο μέτρο της άμυνας και αυτά είναι: η επικινδυνότητα, το είδος, ο τρόπος και η ένταση της επίθεσης, η βλάβη που επεδίωκε ο επιτιθέμενος και οι λοιπές περιστάσεις.

Όποιος υπερβαίνει το αναγκαίο μέτρο άμυνας, τιμωρείται, αν η υπέρβαση έγινε με πρόθεση, με ποινή ελαττωμένη, ενώ αν έγινε η υπέρβαση από αμέλεια, με την ποινή, που προβλέπεται για το αντίστοιχο έγκλημα εξ αμελείας.

Αν όμως η υπέρβαση οφείλεται στο φόβο και την ταραχή, που του προκάλεσε η επίθεση, τότε μένει ατιμώρητος! Έτσι π.χ. αν διαπιστώσει κάποιος έντρομος μέσα στη νύχτα ότι έχει μπει διαρρήκτης στο σπίτι του και τον πυροβολήσει, ακόμα και αν ο επίδοξος ληστής ήταν άοπλος, τότε με βάση τις περιστάσεις, θεωρώ ότι ο αμυνόμενος, θα πρέπει να κριθεί ατιμώρητος, (σ.σ. άλλο τι πρέπει και άλλο τι θα γίνει στην πραγματικότητα – δικάζουν άνθρωποι, όχι μηχανές) διότι ήταν προφανώς φοβισμένος και δεν μπορούσε μέσα στο σκοτάδι να διακρίνει αν ο εισβολέας οπλοφορούσε ή όχι!

Να σημειωθεί τέλος ότι αν κάποιος προκαλέσει με πρόθεση την επίθεση του άλλου, για να τον πλήξει δήθεν σε κατάσταση άμυνας, τότε θα τιμωρηθεί κανονικά για το έγκλημα.

 

<< Το προλαμβάνειν  είναι προτιμότερο του θεραπεύειν >>

Εγκαταστάσεις  Συστημάτων  &  Υπηρεσίες  Ασφαλείας Πανελλαδικά.                             

‘’ T.S.S. – SECURITY ‘’  Η Ασφάλεια σας  είναι  δική  μας  υπόθεση.

Πιστοποιημένη    Εταιρεία   Ασφαλείας   με   5ετής   εγγυήσεις.                                                                      

www.tss-security.gr          -         info@tss-security.gr

      ‘’ΝΙΩΣΤΕ ΣΙΓΟΥΡΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ‘’

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙΣ - ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ - ΠΤΥΧΙΑ - ΣΥΝΕΔΡΙΑ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ

  https://www.securitytsiflidis.gr/σελιδα/manager-director-βιογραφικο-τσιφλιδη-σ-χαραλαμπου

 

                          ΤΣΙΦΛΙΔΗΣ    Σ.   ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

Πιστοποιημένος  Καθηγητής   Ενηλίκων  σε  ( Κ.Ε.Κ. –  Ι.Ε.Κ. )  &  λοιπά Εκπαιδευτικά  Ιδρύματα  -  Σύμβουλος  &  Εκπαιδευτικός σε θέματα  Ασφαλείας  -  Εκπαιδευτής   της   Ελληνικής  Αστυνομίας  των  Σχολών  Δοκίμων  Αστυφυλάκων  &  των  Σωμάτων  Ασφαλείας  -  Manager  Director  Πωλήσεων  -  Διευθύνων της  Εταιρείας  Φυλάξεων  ‘T.S.S. – SECURITY’  -  Εκπαιδευτής Όπλων της ( ΣΚ.Ο.Ε. - Σκοπευτικής  Ομοσπονδίας  Ελλάδος ) – Φιλανθρωπικό Έργο  –  Συγγραφικό Έργο  -  Δράσεις  ως  Εθελοντής  Διασώστης  -  Δράσεις ως  Εκπαιδευτής  του ( Ι.Δ.Α.Φ.Κ. ) - Ινστιτούτο Διαχείρισης Ανθρωπογενών  Φυσικών  Καταστροφών  - Π.ΔΙΚ.Π.Π.Δ.Κ.) , Πανελλαδικό  Δίκτυο  Πολιτικής  Προστασίας  &  Διαχείρισης  Κρίσεων της  Ελλάδος.    .Τηλ. Κέντρο : 23310 27102  -  Κινητό : 6937 22 65 65 - Facebook : TSS Tsiflidis Security Services   -  Email : sales@securitytsiflidis.gr  -  Site : www.securitytsiflidis.gr   

https://www.securitytsiflidis.gr/σελιδα/manager-director-βιογραφικο-τσιφλιδη-σ-χαραλαμπου

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ TSIFLIDIS SECURITY SERVICES - T.S.S